مصاحبه آرشیو خبر ها
داگلاس کاستا: می خواهم به رونالدو نزدیک تر شوم!

داگلاس کاستا: می خواهم به رونالدو نزدیک تر شوم!

 

داگلاس کاستا وینگر تهاجمی یوونتوس این روزها و پس از درخشش خیره‌کننده در دیدار مقابل اتلتیکو مادرید توجهات فراوانی را به خود معطوف کرده است. بازیکن برزیلی یووه در گفتگو با Tutto Juve از اهدافش در این فصل صحبت کرده و از روحیه بالا و تصمیم قاطعش برای بازگشتی پر قدرت و باشکوه به ترکیب اصلی خبر داده اشت.

 

امسال حقیقتاً می‌خواهم ارزش‌هایم را به همه نشان دهم. سال گذشته به دلیل مصدومیت‌هایم نتوانستم عملکردی موفق ارائه کنم و به همین خاطر هدف‌های متفاوت‌تری از سال پیش برای خودم در نظر گرفته‌ام. در تعطیلات تابستان بسیار مواظب وضعیت جسمانی بودم و پس از بازگشت به تورین به صورت منظم در تمرینات فیزیوتراپی کلینیک یوونتوس شرکت کردم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آمادگی 100 درصدی برسم.
اساساً بازیکنی هجومی هستم و ساری نیز در تفکراتش به این ویژگی اهمیت فراوانی می‌دهد؛ شاید همین تشابه دیدگاه برای دوچندان شدن انگیزه‌های من به عنوان یک وینگر تهاجمی کافی باشد. او از ما بازی رو به جلو می‌خواهد در حالیکه در زمان الگری عادت داشتیم حواسمان بیشتر به بازگشت به عقب باشد. فکر می‌کنم ساری به اندازه کافی بتواند چهره تاکتیکی یووه را تغییر دهد؛ همه ما (بازیکنان) نیز به خواسته‌های او احترام می‌گذاریم و تمام تلاش‌مان را برای تحقق کامل خواسته‌های او انجام خواهیم داد. 
در زمان حضورم در بایرن تجربه همکاری با پپ گواردیولا را داشته‌ام؛ همانطور که همه می‌دانیم او نیز یک مربی هجومی است. ساری و پپ در تأکید بر فشار تهاجمی تیم و در عین حال حفظ نظم خط دفاعی شباهت‌های فراوانی دارند اما در نهایت هر مربی سبک ویژه خود را دارد و راه خود را می‌رود. بعد از آمدنم به یووه در سیستم مدنظری الگری بیشتر بر الزامات تدافعی تأکید می‌شد و به همین خاطر عملکردم مطابق بر این سیستم بود. اکنون با آمدن ساری سعی خواهم کرد با استفاده از تجربیاتم در سیستم گذشته و خواست‌های او بتوانم با بهترین کیفیت به تیم کمک کنم. 
رابطه خوبی با رونالدو دارم؛ این فصل قصد دارم در زمین به او نزدیک‌تر شوم و بیشتر با یکدیگر در فاز هجومی همکاری داشته باشیم. می‌خواهم به او برای هرچه بیشتر گل‌زدن کمک کنم. البته همه باید در تیم به یکدیگر کمک کنیم و با هم همکاری داشته باشیم چراکه تنها در این صورت است که می‌توانیم به نتایج مدنظرمان دست یابیم.
معتقدم تمام بازیکنان یووه، فوتبالیست‌‎هایی بزرگ هستند که به راحتی می‌توانند در هر تیم دیگری بازی کنند. حتی اگر همه بازیکنان فعلی نیز در یووه بمانند نه‌تنها هیچکس ضرر نمی‌کند بلکه برای یووه بهتر نیز خواهد بود. همه ما با یکدیگر دوست هستیم و وقتی در زمین حضور داریم و بازی می‌کنیم تمام تلاش‌مان را برای موفقیت تیم انجام می‌دهیم. اظهارنظر در مورد اینکه کدام بازیکنان در تیم می‌مانند یا می‌روند، در حیطه وظایف من نیست و فابیو و پاول هستند که در این خصوص تصمیم می‌گیرند.
یووه باشگاهی فوق‌العاده است که خواستش برنده شدن در هر مسابقه‌ای است که برگزار می‌کند.

 

داگلاس کاستای 28 ساله در دو فصل گذشته علی‌رغم انجام 72 بازی برای بیانکونری تنها 7 بار موفق به گلزنی برای یووه در رقابت‌های مختلف شده است. مصدومیت‌ها و حواشی پر شمار او در یک سال گذشته باعث شده تا او در 15 ماه گذشته به تیم ملی برزیل نیز دعوت نشود.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: